Merhaba herkese,
Şu anda 3. sınıf mimarlık öğrencisiyim. Şu ana kadar birinci sınıfta aldığımız basics of design süreci dışında hep ortogonal formlarda çalıştım. Fakat artık başka formlar üzerinde de düşünmek, keşfetmek istiyorum. Fakat bu süreç için hangi araçları kullanmam gerektiği ( özellikle software olarak) ve hangi metodolojilerle ilerleyebileceğimden emin değilim. Zaten bir cevap aramıyorum süreç içerisinde kendim de keşfedeceğimdir fakat bazı şeyler belki yol gösterici olabilir. Daha açıklayıcı olsun diye hızlı bir fiziksel üç boyutlu eskiz yaptım diyebilirim. Bu modeldeki 90 derece olmayan ve daha kompleks formları, kararlarımın takip edilebildiği bir şekilde dijital ortamda nasıl üretebileceğimden emin değilim. Şu ana kadar hep rhino kullandım (ortogonal tasarım için, grasshoper ile hiç tasarım yapmadım) bu yüzden rhinodaya belirli bir seviyede hakimim diyebilirim fakat programın potansiyelini hiç keşfetmedim diyebilirim. Kısaca Gehry, Libeskind tarzı formları nasıl dijital ortamda üretebildiklerini öğrenmek istiyorum. Her türlü önerinize açığım. Amacım form odaklı gibi gözükse de daha çok bir keşif gibi düşünülebilir veya bir şeyin zıttını öğrenerek o şeye dair daha fazla bilgi sahibi olmak istemek olarak da yorumlanabilir.
(Bahsettiğim form denemesi) Form denemesi kulağa çok tuhaf geliyor büyük ihtimalle doğru ifade etmiyorum. Bu konuda da düzeltmeniz varsa seve seve öğrenmek isterim.
Çok teşekkür ederim cevap için, bir şeyler ürettikçe ben de sizlerle paylaşmak isteyeceğimdir. Ayrıca burada bu şekilde sizden destek alma şansımın olması da çok güzel. Haberleşmek üzere :)
Merhaba Arda,
Sorularina seve seve cevap vermek isterim. Oncelikle Lisansta 3. yil mimaride arayisa baslamak icin cok guzel bir yil cunku 1. ve 2. siniftaki butun temel derslerin tamamlanip artik bireysel olarak neler yapabiliyosunu ogrenebilecegin bir yil.
Burada aslinda benim onerim belli kaliptaki mimarlarin isleriyle degil de kendinin yapacagi form ve tektonik arastirmasi sonucu neler uretebilecegine odaklanman. Bu mimarlarin islerini tek tek inceleyip hangi araclari (software/maket/ cizim teknigi) kullandiklarini incelemek sana da hangi araclarin piyasada oldugunu ve kullanilabildigini gosterecek. Dolayli olarak senin kendi mimari tarzini ifade edebilecegin bir takim software leri ogrenebilmene sebep olacak.
Mimarlar olarak kendimizi guncel tutmak icin surekli yeni software ve pluginleri ogrenmemiz gerektiginden, son 10 yilda kullanilan araclarin cogunu ben de ogrenmeye karar vermistim lisans okurken. AutoCAD'in en cok kullanildigi donemlerden neredeyse hic kullanilmadigi ve yerini bambaska software'lerin aldigi bir mimarlik ortamindayiz. Benim en cok kullandigim software'lerden bazilarini sana da onerebilirim.
Blender; Subd modeling ve animasyon icin cok guzel ve ucretsiz bir software. Subd modeling aslinda aradigin freeform modeling teknigi olabilir. Cycles ve Eevee, Blender 3.0 ile beraber cok daha gelistirilmis rendering engineleri. Solda paylastigim Asset Browser ise Blender 3.0 ile gelen drag-drop yapabildigin library.
Rhino; Grasshopper ve diger pluginler ile beraber hala en cok kullandigim programlar arasinda. Drafting, rendering ve modeling bir arada olabildigi icin de hala endustride en cok kullanilan arac. V-ray, grasshopper, Lumion, keyshot live-sync ozellikleri de epey kullanisli.
Maya; Subd modeling ve Simulation icin eski ama bir o kadar da guclu bir software. Hala bircok tasarim ofisinin en cok kullandigi arac. Bircok ozelligi Blender'da olsa da Autodeskin mimaride en cok kullanilan software'lerinden biri diyebilirim. Rhino 7 ile Subd daha basarili ama Maya'yi ogrenmek mantigini kavramak acisindan da sana cok sey katacaktir.
Umarim sonuclarini da paylasirsin, haberlesmek uzere,
Burak